Pretraži katalog knjižnice ili web stranicu

Događanja

Odrasli

Okrugli stol "Čitateljske navike učenika osnovnih škola i srednjih škola Istarske županije"

Na Međunarodni dan pismenosti - 8. rujna 2023., u dvorani Gradske knjižnice i čitaonice Pula održan je okrugli stol Čitateljske navike učenika osnovnih škola i srednjih škola Istarske županije na kojem su predstavljeni rezultati istraživanja koje je u školskoj godini 2022./2023. provedeno u osnovnim i srednjim školama Istarske županije.

Istraživanje je provedeno na incijativu Istraske županije, a proveli su ga Gradska knjižnica i čitaonica Pula - Županijska matična razvojna služba i Županijsko stručno vijeće školskih knjižničara IŽ-a.

Okrugli stol otvorila je Liana Diković, voditeljica Županijske matične razvojne službe, izlaganjem „Školske knjižnice Istarske županije – stanje“, a o samom istraživanju i rezultatima govorile su članice radnog tima istraživanja Amadea Draguzet (OŠ Stoja Pula), Elda Pliško Horvat (TSŠ –SMSI Dante Alighieri Pula-Pola), Kristina Varda (Pazinski kolegij), Dragica Pršo (OŠ Monte Zaro) i Adriana Ive (TSŠ SMSI Rovinj-Rovigno).

Okruglom stolu prisustvovale su i Patricia Percan, pročelnica Upravnog odjela za obrazovanje, sport i tehničku kulturu IŽ, i Elena Puh Belci, viša savjetnica za obrazovanje, sport i tehničku kulturu IŽ, kao i tri ravnateljice škola u kojima je istraživanje provedeno.

Opći cilj istraživanja bile su navike čitanja učenika dobi u osnovnim i srednjim školama, a specifični ciljevi zainteresiranost učenika za čitanje lektirnih naslova, ali i onih koji nisu zadani školskim kurikulom te interes za dječje časopise. Pod pojmom čitanja ovdje se ne misli isključivo na čitanje knjiga u papirnatom obliku, već na čitanje bilo kojeg medija. Jedan od ciljeva bio je utvrditi motivatore i demotivatore čitanja u području: teme, grafičkog oblikovanja knjige, stila pisanja, okolinskih uvjeta, roditeljskih stavova i poteškoća s čitanjem.
Nastavno na to, zaključeno je da je potrebno utvrditi usklađenost opremljenosti školskih knjižnica sa zahtjevima i ishodima kurikula hrvatskog jezika, ali i interesima učenika.  Za sada se može pretpostaviti da je potrebno još puno suvremene knjižnične građe kako bi se odgovorilo na učeničke interese i ishode kurikula hrvatskog jezika jer se učitelju daje profesionalna autonomija prilikom izbora djela za cjelovito čitanje s naglaskom na odabir suvremenih tekstova, a knjižničar je tu da knjižničnom građom odgovori na navedene potrebe.

Cjelokupni rezultati istraživanja bit će uskoro objavljeni na mrežnim stranicama Gradske knjižnice i čitaonice Pula, Istarske županije i škola koje su sudjelovale u istraživanju.


PROGRAM:

9.00 Okupljanje i prijava sudionika

9.30 Pozdravni govori

9.45 – 11.15 Prvi dio programa (moderatorica Dragica Pršo):
    
Liana Diković (Gradska knjižnica i čitaonica Pula)
Školske knjižnice Istarske županije - stanje
    
Amadea Draguzet (OŠ Stoja Pula)
Predstavljanje i interpretacija podataka istraživanja o navikama čitanja učenika osnovnih škola Istarske županije
    
11.15 – 11.30    Pauza

11.30 – 13.30    Drugi dio programa (moderatorica Liana Diković):

Elda Pliško Horvat (Talijanska SŠ – SMSI „Dante Alighieri“ Pula) i Kristina Varda (Pazinski kolegij)
Rezultati istraživanja o navikama čitanja učenika hrvatskih srednjih škola Istarske županije
    
Adriana Ive (Talijanska SŠ – SMSI Rovinj-Rovigno) i Dragica Pršo (OŠ Monte Zaro Pula)
Navike čitanja učenika talijanskih srednjih škola Istarske županije – rezultati istraživanja

Rasprava i zaključci (moderatorica Dragica Pršo)

 

Galerija fotografija

PODIJELI: