Pretraži katalog knjižnice ili web stranicu

Razlistaj priču - pričotvorac

Razlistaj priču

Projekt radionica na daljinu, započet u Mjesecu hrvatske knjige 2020. godine, u kojem Knjižnica u suradnji sa školama i vrtićima stvara priču te, u konačnici, digitalnu slikovnicu. Cilj je poticanje kreativnosti i mašte te interesa za čitanje kroz korištenje digitalnih tehnologija.

Termin održavanja

Mjesec hrvatske knjige / 15. 10. - 15. 11. 2021.

Nacionalna manifestacija Mjesec hrvatske knjige u 2020. godini bila je posvećena planetu Zemlji, u povodu 50. godišnjice obilježavanja Dana planeta Zemlje uz moto Razlistaj se!

Budući da zbog pandemije COVID-19 sve aktivnosti s korisnicima knjižničnih usluga bile ograničene, Dječji odjel osmislio je aktivnost – Razlistaj priču!

O čemu se tu zapravo radi?

Razlistavanje priče – suradnja s vrtićima i školama
Kao što i sam naslov naslućuje – zadatak je bio razlistati, odnosno nastaviti priču. Mi (knjižničari) ponudili smo početak priče, a vrtić/razred ju je nastavio dalje. Priča se mogla nastaviti u bilo kojem smjeru, a na taj su se način poticala kreativnost i mašta djece jer upravo oni određuju tijek priče.

Zadatak skupine/razreda: Nastaviti priču na način da svako dijete iz skupine nastavi prethodni ulomak. Tema priče su ekologija i očuvanje planeta Zemlje. Broj riječi bio je slobodan.

Ilustracije: Ideja je da se ilustrira cijela priča, odnosno da ilustracije prate priču. To može biti otprilike 5 do 10 ilustracija po priči, ovisno na koji se način priča razvijala.

Zadatak Knjižnice: Knjižničari Gradske knjižnice i čitaonice Pula na temelju novonastale priče izradili su digitalnu (zvučnu) slikovnicu s tekstom i ilustracijama.

Svi zajedno stvorili smo priču i na koncu - knjigu.

Knjižnica je zadala tri različita početna ulomka:

1.    Bila jednom jedna šuma. Njezin šumski naziv bio je Park-šuma Šijana, ali svi su je zvali nadimkom Šijanska šuma. Divna je to šuma zaista bila, prepuna stabala krasnih i životinja glasnih. Jednoga dana u šumu je zalutao ružni crni kotač automobila...

2.    Bila jednom jedna šuma. Njezin šumski naziv bio je Park-šuma Šijana, ali svi su je zvali nadimkom Šijanska šuma. Divna je to šuma zaista bila, prepuna stabala krasnih i životinja glasnih. Jednoga dana u šumu je zalutala debela žuta plastična boca...

3.    Bila jednom jedna šuma. Njezin šumski naziv bio je Park-šuma Šijana, ali svi su je zvali nadimkom Šijanska šuma. Divna je to šuma zaista bila, prepuna stabala krasnih i životinja glasnih. Jednoga dana u šumu je zalutala ljepljiva crvena plastična vrećica...

Rezultati
Tijekom Mjeseca hrvatske knjige pristizale su nam razlistane priče. Razlistano je ukupno 12 priča, a sudjelovale su tri vrtićke skupine i devet razreda osnovne škole. Knjižničari su za svaku priču izradili digitalnu (audiovizualnu) slikovnicu s tekstom, ilustracijama i zvukom. Priče su čitali knjižničari Gradske knjižnice i čitaonice Pula, ali i djeca.

Razlistane priče


Vrtići

  • Šijanska šumaDječji vrtić Bubamara Ližnjan, područni odjel Ližnjan

         

Škole

 Knjigotvorac – radionica na daljinu nastavak je programa Razlistaj priču – radionica na daljinu koju smo pokrenuli u Mjesecu hrvatske knjige 2020., a čiji je cilj poticanje interesa za čitanje kroz sudjelovanje u izradi sadržaja i korištenje digitalnih tehnologija.

Radionicu smo započeli u Mjesecu hrvatske knjige 2021. godine koja se održava svake godine od 15. listopada do 15. studenog, a u 2021. godini održavao se u okviru Godine čitanja koja je proglašena na prijedlog Ministarstva kulture i medija s ciljem dodatne promocije knjige i čitanja, a tema je glasila Hrvatski autori u Godini čitanja.

Novonastale priče

Vrtići

  • Lovac pustolovacDječji vrtić Bubamara Ližnjan, područni odjel Šišan

Škole

  • Vilenjak BobiOŠ dr. Mate Demarina Medulin, područni odjel Banjole, 3. razred

 

O čemu se tu zapravo radi?

Stvaranje priče – suradnja s vrtićima i školama
Kao što i sam naslov naslućuje – zadatak je bio razlistati, odnosno nastaviti priču. Mi (knjižničari) ponudili smo početak priče, a vrtić/razred ju je nastavio dalje. Priča se mogla nastaviti u bilo kojem smjeru, a na taj se način poticala kreativnost i mašta djece jer upravo oni određuju tijek priče.

Zadatak skupine/razreda: Nastaviti priču na način da svako dijete iz skupine nastavi prethodni ulomak na temu priča, knjiga i knjižnice.

Ilustracije: Ideja je da se ilustrira cijela priča, odnosno da ilustracije prate priču. To može biti otprilike 5 do 10 ilustracija po priči, ovisno na koji se način priča bude razvijala.

Zadatak Knjižnice: Knjižničari Gradske knjižnice i čitaonice Pula na temelju novonastale priče izradili su digitalnu (zvučnu) slikovnicu s tekstom i ilustracijama. Svi zajedno stvorili smo priču i na koncu knjigu - odakle i naziv Knjigotvorac!


Knjižnica je zadala četiri različita početna ulomka:

1.    Knjižnica bajna za me nije tajna. Puna je knjiga pametnih i važnih, slova velikih i malih, ali i priča raznolikih. Jednoga dana iz jedne knjige ispao je….

2.    Knjižnica bajna za me nije tajna. Puna je knjiga pametnih i važnih, slova velikih i malih, ali i priča raznolikih. Jednoga dana u knjižnicu znatiželjno je zalutala…

3.    Knjižnica bajna za me nije tajna. Puna je knjiga pametnih i važnih, slova velikih i malih, ali i priča raznolikih. Jednoga dana među policama našli smo…
4.    Knjižnica bajna za me nije tajna. Puna je knjiga pametnih i važnih, slova velikih i malih, ali i priča raznolikih. Jednoga dana knjižničarka je u ruke uzela slikovnicu, otvorila ju je…


Rezultati

Razlistano je ukupno 6 priča, a sudjelovale su tri vrtićke skupine i tri razreda osnovne škole. Knjižničari su za svaku priču izradili digitalnu (audiovizualnu) slikovnicu s tekstom, ilustracijama i zvukom. Priče su čitali knjižničari Gradske knjižnice i čitaonice Pula, ali i djeca.